WARMOND, 15 mei – De vereniging Het Oude Raadhuis van Warmond is van plan tijdens de Open Monumentendagen in september de kelders onder het raadhuis open te stellen voor het publiek. In deze kelders bevinden zich onder meer twee politiecellen in min of meer originele staat. Het pand aan de Dorpsstraat deed tot 1930 dienst als het officiële gemeentehuis van Warmond; de cellen werden door de politie gebruikt om verdachten op te sluiten in afwachting van hun eventuele berechting.
Misschien hebben er ook jongens en meisjes na kattenkwaad vastgezeten. Meer dan 75 jaar later hebben ze er mogelijk geen moeite meer mee te vertellen wat ze toen hebben ervaren en dat te delen met bezoekers van de cellen in het najaar. Oud-arrestanten worden vriendelijk verzocht contact op te nemen met het secretariaat van de vereniging Het Oude Raadhuis, bereikbaar onder telefoonnummer 071-3013173. Ook Warmonders en streekgenoten die oud-arrestanten kennen kunnen contact opnemen. Anonimiteit wordt desgewenst gewaarborgd.
